Girişimcilikte Temel Kavramlar

Türkiye'nin girişimcilik haritası açıklandı – Etohum.com Blog

Girişimcilik, kişinin kendi ideallerini ve hedeflerini somut bir gerçeğe dönüştürerek değer üretmesidir. Girişimcilikte temel kavramlar da ele alındığında girişimcilik sürecinin gerek zorlu gerek kolay olmadığını gerekse de risk alınarak devam edildiği bir süreç olduğunu söylemek mümkündür. Buna göre girişimcilikte temel kavramlar olarak şunları ele almak mümkündür:

  • Öncü olmak,
  • Yaratıcı ve yenilikçi olmak,
  • Rekabetçi düşünebilmek,
  • Risk almak

Bu kavramlar çok daha artırılabilir. Ancak temel anlamda bu 4 kavramın girişimciler ya da yeni girişimci olacak kişiler tarafından ele alınması gerekmektedir. Nitekim girişimciler her zaman için örnek alınması gereken aktörlerdendir. Çünkü süreç bunu gerektirir.

Kişiler kendi ideal ve hedeflerini gerçeğe dönüştürme amacı içerisine girdikleri anda aslında girişimcilik sürecini de başlatırlar. Bu süreçte risk alması gereken kişilerin rakip firma ve sektör analizi de yaparak rekabetçilik duygusunu geliştirmesi de gerekiyor. Tüm bunları yaparken da yapılanı yapmakla değil yapılmayanı üretmekte, özgün olmakta ve yeniliklere yelken açmaktadır.

Girişimcilik Kavramı

Girişimcilik Nedir? | Pazarlamasyon

Girişimcilik kavramı özellikle de günümüzde fazlasıyla öne çıkarılan kavramlardan birisidir. Son derece kapsamlı ve bir o kadar da gelişime açık olan bu kavramdaki kişiler kendilerini daima yeniliklere ayak uydururken görmelidir. Bağımsız olarak düşünebilen ve karar alma noktasında da çeşitli riskleri beraberinde taşıyan girişimcilerin özellikle de kendi ideallerini gerçekleştirme kabiliyeti içerisinde olmaları da gerekmektedir.

Zor, uğraştırıcı ancak başarı geldiğinde de sürekli olarak içinde olunması istenen girişimcilik sektöründe girişimcileri çeşitli kalıplara koyabiliriz. Kendini sürekli olarak geliştirmesi gereken girişimciler yenilik ve değişimlere de ayak uydurarak sektöründeki diğer rakipleri de analiz etmesi gerekmektedir. Tüm bunlarla birlikte müşteri gereksinimlerini de iyi analiz etmesi gereken girişimcilerin her zaman çok daha fazlasını istemesi de bu sektörün verdiği sorumluluklardan bir tanesidir.

Girişimci Nedir

Girişimci, herhangi bir iş fikrine sahip olacak biçimde pazardaki tüm fırsatları değerlendirerek hizmet ve mal üretmek amacıyla de doğal kaynak, sermaye ve emek gibi faktörleri bir araya getirerek işleten kişidir. Sektör bazında düşünülecek olursa girişimcinin sınırlı kaldığı herhangi bir sektör yoktur. Gıda, giyim, üretim, teknoloji, bilişim, mühendislik, ticaret ve daha birçok sektörden başarılı girişimcileri görmek mümkündür.

Girişimcilik yeni icatları ortaya çıkarmaktan ziyade var olan bir iş fikrini tüm doğrularıyla birlikte değerlendirerek istikrarlı biçimde sürdürmektir. Nitekim merak duygusu çok fazla gelişen ve sürekli olarak olumlu biçimde sorgulayan girişimcilerin en temeldeki hedefi ise başarılı olmaktır. Günümüzdeki başarılı girişimcilerin sırlarından biri sürekli olarak risk almak, çalışmak, daima ileriyi hedefleyerek istikrarlı biçimde ilerlemektir.

Bu olgulara ve özelliklere sahip olan girişimcilerin ilgili sektör alanlarında başarılı olacakları bir gerçektir. Bununla birlikte girişimci olmak için herhangi bir yaş sınırı da yoktur. 15 yaşında, 20 yaşında hatta 50 yaşında bile girişimci olunabilirken en önemli unsurlardan biri sadece kişinin ideallerini kaybetmemesi, daima kendisini geliştirebileceğine de inanarak değerlerini artırmasıdır.

Girişimcinin Özellikleri

Doğru girişimcilik anlayışının olmazsa olmazları – Etohum.com Blog

Girişimciler normal çalışanlara göre ekstra özelliklere sahip olan kişilerdir. Buna göre girişimcinin özellikleri olarak şunları ele alabiliriz:

  • Özerk ve bağımsızdır,
  • Zekidir,
  • Kendilerine olan özgüveni fazladır,
  • Küçük ayrıntılarla uğraşmazlar,
  • Problemleri anlama ve çözme ile daha çok ilgilenirler,
  • Merak duyguları yüksektir,
  • Sürekli araştırma içerisinde olurlar,
  • Risk alırlar,
  • Deneyimlerini sürekli paylaşırlar.

Daha onlarca özelliğe de sahip olan girişimcilerde en temelde bu özellikler görülmektedir. Hangi sektör olursa olsun kişiler girişimcilik kavramı kapsamında kendilerini her zaman için daha da ileriye taşımanın gayreti içerisine girerler.

Tavsiye Edilen Yazılar

Henüz yorum yapılmamış, sesinizi aşağıya ekleyin!


Bir Yorum Ekle

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.